U obrazovnom procesu, važno je pružiti svakoj osobi, bez obzira na izazove sa kojima se suočava, odgovarajuću podršku koja će omogućiti njen optimalni razvoj i postizanje obrazovnih ciljeva. Deca, učenici i odrasli koji se suočavaju sa poteškoćama u razvoju, invaliditetom ili teškoćama u učenju često zahtevaju dodatne mere prilagođavanja u obrazovanju. U tom kontekstu, ključnu ulogu imaju Individualni obrazovni planovi (IOP), koji se izrađuju kako bi se osigurala inkluzivnost i ravnopravnost u obrazovnom sistemu, pružajući svakom učeniku priliku za postizanje najboljih mogućih rezultata u skladu sa njegovim specifičnim potrebama i potencijalima.
Detetu, učeniku i odraslom kome je usled socijalne uskraćenosti, smetnji u razvoju, invaliditeta, teškoća u učenju, rizika od ranog napuštanja školovanja i drugih razloga potrebna dodatna podrška u obrazovanju i vaspitanju. Ustanova obezbeđuje otklanjanje fizičkih i komunikacijskih prepreka, prilagođavanje načina ostvarivanja školskog programa i izradu, donošenje i ostvarivanje individualnog obrazovnog plana.
Učeniku koji postiže rezultate koji prevazilaze očekivani nivo obrazovnih postignuća, ustanova obezbeđuje prilagođavanje načina ostvarivanja školskog programa i izradu, donošenje i ostvarivanje individualnog obrazovnog plana.
Individualni obrazovni plan (IOP) je poseban akt, koji ima za cilj optimalni razvoj deteta, odnosno učenika i ostvarivanje ishoda obrazovanja i vaspitanja u skladu sa propisanim ciljevima i principima.
IOP izrađuje tim za dodatnu podršku učeniku na osnovu prethodno ostvarenih, evidentiranih i vrednovanih mera indvidualizacije i izrađenog pedagoškog profila deteta, učenika i odraslog, a ostvaruje se nakon saglasnosti roditelja, odnosno zakonskog zastupnika.
Ukoliko roditelj, odnosno zakonski zastupnik, neopravdano odbije učešće u izradi ili davanje saglasnosti za kreiranje IOP-a, ustanova je dužna da o tome obavesti nadležnu ustanovu socijalne zaštite u cilju zaštite najboljeg interesa deteta, odnosno učenika.
Da li se ovaj proces u praksi u potpunosti sprovodi? Veoma često ne. Obrazovne i druge institucije često se susreću sa izazovima u prilagođavanju obrazovnih planova deci koja se obrazuju prema Individualnim obrazovnim planovima (IOP), što otežava njihovu efektivnu primenu.
Kako bismo podržali škole i institucije u ovom procesu, kreirali smo platformu koja okuplja sve heroje koji uče na drugačiji način, sa ciljem da unapredimo trenutno stanje i doprinesemo efikasnijoj implementaciji inkluzije u obrazovnim ustanovama.
Ostavite odgovor